2016. március 16., szerda

Magáé ez a mazsom?

Szilvi kolléganőm babalátogatóba készült, és a megfelelő ajándékon törte a fejét. Megkérdeztem, mit szólna esetleg egy szundi-, illetve inkább rágcsakendőhöz, ő meg azt szólta, hogy jó, akkor kéne egy majmos.

Horgoltam már korábban ilyesmit, Valti kék-zöld Yoda-nyusziját, meg Samuka világoskék-szürke, jegesnek induló, de végül koalamaciját, szóval tudtam, hogy csak egy amigurumi fejecskét kell készítenem, és rávarrnom egy tetszőleges méretű nagyimintás kendőre.

Eszméletlen, hogy milyen ronda majmok vannak a Ravelryn, már majdnem ott voltam, hogy ki kell találnom egyet, de szerencsére erre nem került sor, mert rábukkantam erre a kis cukipofára.

Szokás szerint Drops Muskatból horgoltam, ami pont minden, csak nem puha, ezért szundizáshoz biztos vannak alkalmasabb kishaverok, viszont rágcsáláshoz, fognövesztéshez ideális a pamut kicsit durvább, érdesebb felülete, és elég jól szívja a babanyálat is :-)
Hímezni rondán tudok, most is inkább biztonsági szemet használtam, amit nálunk csak Dani tud izomból összenyomni, ezért én alapvetően nem szoktam aggódni, hogy a babákok kivarázsolják a helyéről, és lenyelik. A tömőanyag vatelin, bár műszálas, de cserébe mosható, könnyen szárad, a tömör horgolás miatt pedig nem túl valószínű, hogy kimászik a helyéről, és a baba megeszi. Összességében szerintem elég felhasználóbarát majom lett, és úgy látom, a kis gazdájával máris jó cimborák:





Minta: a feje a Chinese New Year's Eve Monkey , a "szoknyája" meg egy sima nagyinégyzet
Fonal: Drops Muskat, kétféle barnásból 1-1 gombolyag
Tű: a fejéhez 2,5 mm, a kendőhöz 3 vagy 3,5, nem emlékszem igazából :-) 







12 megjegyzés:

  1. Hehe, jó kis majom lett, engem arcra kicsit emlékeztet a Hakapeszi Makira. Persze, itt más a felállás, és inkább őt eszik. :)
    Jutka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jé, egy kicsit tényleg olyan lett, pedig az eredeti minta egy csöppet se emlékeztet rá :-D Biztos nem tudom meghazudtolni a gyerekkoromat :-D

      Törlés
    2. Hát, ami beég, az egy életre ég be... Nehogy úgy járj ezzel is, mint a konyhai bigyókkal, hogy mindenkinek a gyerekkori bögrék szúrnak szemet! ;-)
      Viszont milyen jól mutatna az is, ha egy ilyen állatfejes rongyikának lenne két karja, és azokat is prímán lehetne rágcsálni... Sőt, azzal már bábozni is lehetne a kislurkónak! Nem?
      Jutka

      Törlés
    3. El tudtam volna képzelni egy-egy kis mancsot-tappancsot a kendő négy csücskén (meg akkor már egy farkinca is kellett volna azért), de sietni kellett, nem lett volna most idő rá.

      Törlés
  2. Jó lett! Nekem vagy hét ilyen izém vár befejezésre... csak sokkal kisebb fejeik lesznek. Még mindig nem tudtam rászánni magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Khm, igen, ez elég nagyfejű lett. Valamiért kisebbre számítottam, de hát ekkora lett :-D Ha maradt volna fonal, horgoltam volna még egy kicsit a kendőjéhez, de nem maradt, mert a nagy fejéhez elfogyott :-D

      Törlés
  3. Nagyon jó lett, és kifejezettem tetszik, annak ellenére, hogy egy általános iskolás trauma miatt nem jövök ki jól a majmokkal... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, ez egészen ártatlan, nem hiszem, hogy bárkit bántana. Megijedtél valami izgága állatkerti példánytól?

      Törlés
  4. Majom és gazdája is szuper cukik! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak a majomról tehetek :-D De egyetértek, a kishaver is nagyon cuki, vinnyogtam is elég rendesen, amikor kolléganőm hozta a képeket róla :-D

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Köszi! Jó nagy :-D (Azóta persze találtam jobb majmot, de majd legközelebb... :-)

      Törlés