2016. március 3., csütörtök

Horgolt konyhai bigyók

Annyira bájosan retro kinézete lett ennek a piroscsíkos konyharuhának meg a virágos edényfogónak, még a gyerekkori kedvenc poharaim is izgatottan ficánkolni kezdtek a konyhaszekrényben, hogy ők is szeretnének kijönni fényképezkedni :-)


A csorba hófehérkés csésze (a másik oldalán egyébként Jancsi és Juliska van), meg a kispingvines bádogbögre bemutatják az edényfogót.


Itt egy kis csalás van, mert a macskás bögrét talán még tíz éve sincs, hogy hazahoztam magammal Prágából, tehát retrónak éppen nem mondanám, pirosnak viszont annál inkább.


A kisautós meg itt tiltakozik nekem, hogy majdnem kimaradt, mit képzelek.

Horgolásilag: a Belle a tökéletes konyhai fonal, remekül helyettesíti az eredeti mintában megadott, már nem kapható fonalat. Az edényfogó "előlapját" nekem meg kellett növelnem egy rövidpálca-körrel, mert éppen annyival sikerült kisebbre, mint a hátlap, minden másban a minta alapján jártam el. Horgoljatok ilyesmit, mert egyszerű, gyors, és nagyon aranyos! Én ezt a szettet most ajándékba készítettem, de nem kizárt, hogy majd önzősködni fogok magamnak is valami hasonlót :-)

Minta: Kenyó Bea: Horgolt ez+az (konyharuha és edényfogó)
Fonal: natúr színű Drops Belle és piros Drops Muskat, az egyikből sok, a másikból meg kevés :-)
Tű: 3,5

24 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Te is elkezdted már? :-D Vagy megvárod, míg hazaérsz? :-D

      Törlés
  2. Kisautós tányérom volt :)

    A horgolt csodácskát használni is fogod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tányér valószínűleg már eltört régebben, és a kispohár se teljesen ép a szerencsétlen.

      Ezt az adagot biztos nem fogom használni, ajándékba készült, de ha magamnak is horgolok, akkor az keményen be lesz fogva dolgozni.

      Törlés
  3. Tényleg kellene a mintaleírásokat időnként frissíteni, mert ha a javasolt fonal már nem kapható, nehéz eldönteni, mi mást válasszunk helyette. Mondjuk a tűméret segítség lehet, meg ha szerepel a fonalvastagság is a fonalmárka mellett, de szerintem akkor is találtam egy piaci rést! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyomtatott könyvek esetében ez azért nem lehet túl egyszerű. Ha viszont meg van adva - nem is a tűméret, hanem inkább a fonalvastagság és az alapanyag, akkor kb el tudod dönteni, melyikhez nyúlj az aktuális választékból. De azért persze piaci rés 😃

      Törlés
    2. Ha egy az egyben magyar kiadás, ott szerintem könnyebb, mint egy külföldről átvett, lefordított esetén. Nekünk voltak ilyen jegyzeteink a tanulmányaim során, hogy az újabb nyomásnál pótlapo(ka)t raktak a könyvbe. Vagy akár a könyv kiadójának a honlapján is lehetne ilyet közzétenni, vagy a fonal gyártója, forgalmazója honlapján; neki(k) is megérné, ha a frissítés is elérhető lenne a könyv mellett - huhú, mennyi lehetőség a (még több) fonalvásárlásra (is)... :)

      Törlés
    3. Az illetékesek talán még olvassák is majd az ötletedet 😉

      Törlés
  4. Arról már meggyőztél, hogy a könyvet beszerezzem, már nézegettem korábban, hogy jófajta, de így az igazi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt bírom, hogy használható, tök hétköznapi dolgok vannak benne. Nyilván horgol az ember angyalkát meg nyulat is, sőt például mandalát is mindenképpen, de ezeket aztán főleg csak nézni lehet, mert szépek. Bea cuccai pedig emellett még praktikusak is.

      Törlés
  5. Nagyon szépeket horgoltál megint! Milyen jól feldobják ezek az egyszerű kis dolgok a konyhát! Kicsit nagyobb méretben nagyon mutatós lenne ez az edényfogó akár tányéralátétnek is. Régóta tervezem, hogy tányéralátéteket horgolok, csak az a tudat tart vissza, hogy hátha "leevődik", ugye, és akkor nagyon fogom sajnálni, ha mondjuk maradandó foltot hagy rajta a gulyásleves...
    És igen, a hófehérkés bögre... Nekem is megvan még! :-) Konyhai kiegészítőket amúgy én is imádok horgolni, igazad van, roppant hálás darabok. Nálam a következő pl. az lesz, hogy az újonnan vett edényfogó kesztyűim tenyerére és hüvelykujjára készítek erősítést (közönséges horgolt oválisokat) színes dekorspárgából. Kincset ér, amikor a napi kenyérsütéskor kiveszem a sütőből a tűzforró pataki tálat...
    Jutka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mostanában én is sokat használom a pataki tálat, bár az enyémet mintha Európának hívnák már, vagy a fene tudja 😊 Mindenesetre ahhoz hosszú szárú, szilikonos tenyerű kesztyűt fogok beszerezni záros határidőn belül. A gulyásleveshez horgolhatnál pirosas tányéralátétet, a spenóthoz zöldet, és mindenhez valami hasonlót 😊 De ezeket szerintem nyugodtan be lehet dobni a mosógépbe, ha maszatosak lesznek.

      Törlés
    2. Zseniális ötlet, egyúttal remek magyarázat a férjnek arra, hogy mi szükség van még egy százegyedik alátétre is :-D

      Törlés
    3. Kis sárgát is csinálj, és az lesz a söralátét :-D

      Törlés
  6. Jópofák. :) Nekünk is van valahol Hófehérkés bögrénk, ugyanez a dekor, de sima, henger alakú, kicsi bögre. :)

    VálaszTörlés
  7. Olyan pingvines nekünk is volt! Kösz a nosztalgiabejegyzést :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy nagyjából mindenkinek volt :-D Ha nem neki, akkor az anyukájának, vagy a nagymamájának, de akkor is volt. Miután közzétettem a blogbejegyzést - és megosztottam a facebokon is - egy kcisit cincogtam, hogy mindenkit csak a bögrék érdekelnek, de azóta már egyáltalán nem bánom, mert úgy tűnik, sok mindenkinek szereztem kellemes, visszaemlékezős perceket :-)

      Törlés
    2. Természetesen a horgolás is szuper, csak ugye azt már megszoktam nálad. Elkényeztetsz, az a helyzet :-) Az alapanyagtippet is köszi, valahogy eddig ez a Belle pusztán a nevével kétkedést keltett bennem, de most ezt eloszlattad.

      Törlés
    3. Találtam egy tök jó tunikamintát, és meg akarom kötni. Vastagságra épp megfelelő hozzá a Belle, és színben is van olyan, ami éppen tökéletes, de képzeld el, miután konyharuhát és edényfogót horgoltam belőle, nem és nem és nem vagyok képes rászánni magam, hogy ruhához használjam :-D

      Törlés
  8. Na jó, vennem kell Belle-t... Jóó sokat. :) Szuper lett a konyhai kendő, nekem csak kicsik vannak, teáskanna alátétnek... arcmosásra viszont nekem nagyon beváltak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arcmosásra még nem próbáltam horgolt bigyulákat :-) De biztos kéne vagy száz darab, ha mindegyiket csak egyszer használom, és utána mehet is mosásba.
      A Belle-t viszont tényleg próbáld ki, nagyon fincsi.

      Törlés
    2. Most még úgy oldom meg, hogy van 8 kis törülköző, és négy kötött/horgolt arctörlő, de hamarosan az arány remélem más lesz. Sokkal puhább, napi mosás után is tovább tart, nem dörzsöli az arcbőrt. Na majd ha hazamegyek, nézem Belle-t. :)

      Törlés
    3. Sok kis korongot kellene akkor horgolni. Én alapvetően azzal a micellás izével szoktam arcot mosni, vagy pedig valami más arctisztító kotyvalékkal, ezért a karikákat biztos, hogy minden használat után mosni kéne. Egyelőre valószínűleg maradok a kis kozmetikai vattakorongoknál :-)

      Törlés