2014. október 18., szombat

Meleg téli gyereksapka

Ígértem egy homlokot-fület jó melegen tartó sapkát egy kisfiúnak, vagyis persze sokkal inkább az anyukájának. Űrhajóssapka lett volna az eredeti elképzelésük, de a legtöbb minta, amit láttam, pont szabadon hagyja a viselője homlokát, így ezek rögtön az első rostán ki is potyogtak. Főleg azért, mert ilyesmit még soha nem kötöttem, és nem most szerettem volna kipróbálni, hogy tudom-e módosítani a leírást.

Végül a Toasty Topper maradt fenn a szűrőn, mert bár nem a belebújós űrhajós-fazon, hanem alul megköthető sálrésze van, igazából az összes többi kitételnek megfelel. Én most megkötöttem betű szerint, de végül is a két hosszú sál helyén körbe is lehet kapcsolni a passzét, és akkor belebújós lesz. Mármint legközelebb :-)

Az eredeti mintában 5-ös tűvel köthető, viszonylag vastag fonal szerepel. Ahogy sejtettem, nekem ezt úgy kellett összeraknom magamnak, hogy az elvárt kötéspróbának megfeleljen :-) De nem baj, mert így lehetett egy kicsit bűvészkedni a színekkel. Egy vastagabb kék-cirmos, meg egy vékonyabb egyszínű világoskék gyapjúfonalat fogtam össze, természetesen a superwash kategóriából, mert az is fontos szempont volt, hogy a kész sapka majd gépben is mosható legyen.

Sajnos kisgyerekkel együtt még nem tudom megmutatni, csak így letéve :-)

A mérete szerint elvileg egyéves gyerekre való, de tegnap teszt jelleggel sikerült feltuszkolnunk a nyolcéves Julcsi unokahúgom buksijára. Neki persze nem takarja teljesen a homlokát, hátul se ér rendesen a nyakába, meg úgy általában szűk is, de mindenesetre ebből eléggé úgy tűnik, hogy sokáig jó lesz a kis célszemélyre :-D


Minta: Toasty Topper, ingyenes minta a Knittyről
Fonal: Rial Filati Morbidone Fantasy és Baby Supremo
Tű: 5 mm



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése