2014. augusztus 30., szombat

Damilos körkötőtű felújítása

Mi ez a baromság? - kérdeztem magamtól, amikor először olvastam arról, hogy meleg vízbe kell lógatni a régi kötőtűket, és attól majd megjavulnak. Hiszi a piszi. Aztán nemrégiben szekrénypakoláskor iszonyatos damilgubancba akadtam, kötőtűk lógtak ki belőle mindenfelé. Kibogoztam, néztem....végül arra gondoltam, hogy itt ez a nagy rakás izé, akár ki is próbálhatom, ennek már sokat ártani nem lehet.

Szerintem a legtöbb mindenki örökölt az anyukájától, nagymamájától egy csomó szürke, teflonbevonatú kötőtűt, és azt is megkockáztatom, hogy pont úgy utál vele dolgozni, mint én, mert a damil göcsörtös, megtöredezett, cikkcakkos, és matracrugónak sokkal alkalmasabb lenne, mint kötésre. Mégse dobjuk ki, viszont legalább jókat bosszankodunk rajta.

Ne tegyük, van megoldás, és én ezen a helyen megkövetem a melegvizes módszer kitalálóit és megosztóit, annak ellenére, hogy fogalmam sincs, hol olvastam a trükköt.

Az ügymenet egyébként annyira borzasztóan egyszerű, hogy az ember komolyan csak azt sajnálja, hogy ez mér' megint másnak jutott eszébe. Lábosban vizet melegítünk, szerintem nem kell forrnia. A damilt beletunkoljuk, de a tűt nem, mert akkor nem lehet megfogni :-) Kicsit a víz alatt tartjuk, aztán kivesszük, meghúzogatjuk, hogy szokja az egyenest, megint egy kicsit visszarakjuk, megint kihúzogatjuk... végül boldog napközisvigyorral, kicsit még mindig hitetlenkedve nyugtázzuk az eredményt.

Nem fényképeztem le, mert gyanítom, mindenki el tud képzelni egy vízben úszó kötőtűt.
De ha mégis lenne rá igény, szóljatok, és megszerelek még egyet, de azt már fázisfotókkal igazolom :-)

7 megjegyzés:

  1. Á, mindenképpen szükségünk van képre. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kénytelen leszek megismételi a mutatványt, sőt, kipróbálni az újabb ötleteket :-)

      Törlés
  2. Ez most jól jött - pont egy ilyen tűt hoztam el nyaralni, nincs ahol másikat vegyek - viz az van...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, hogy véletlenül sikerült épp egy "olvasói igényt" kielégítenem :-D:-D

      Törlés
  3. A vasaló is jó erre a célra, csak a hőfokkal kell vigyázni, és ruhán keresztül kell a damilt vasalni. És én nem tekerem fel őket, hanem egy szögre akasztom, bár ez nem túl esztétikus megoldás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Eszter, majd ezt is kipróbálom! És mindent lefényképezek, hogy a Matula Ikrek is örüljenek :-D
      Nekem itt a panelban elég nehéz lenne szögeket beverni bárhová, de majd ha lesz fonalas szekrényem, akkor annak az ajtaja jó lehet :-) És ha belül van, akkor nem is látszik, hogy esetleg nem szép :-)

      Törlés
    2. Jaj, és majdnem elfelejtettem, a Facebookon mondta egy kollegina, hogy ő a gázláng fölött húzogatja el a damilt kifeszítve. Ez a harmadik módszer :-)

      Törlés