2014. július 20., vasárnap

Kalaphorgolás, apró nehézségekkel

Elég régóta volt már nekem megakadva a lemez ott, hogy kalapot akarok horgolni raffiából. Most végre beszereztem néhány gombolyagot, átnéztem néhány (száz) leírást, megnéztem néhány (ezer) képet, és belecsaptam a lecsóba.

A raffiahorgolás olyan tök jól megy, hogy eddig háromszor bontottam vissza a készülő munkadarabot: egyszer még rögtön az elején azért, mert nem tetszett, utána az oldala közepétől a tetejéig azért mert nagynak tűnt, harmadszor meg az egészet, mert akkor meg kicsinek tűnt, ÉS nem tetszett :-D

Furcsa egy szerzet ám ez a raffia. Eddig minden más fonal úgy viselkedett sapka-/kalap-/ vagy amigurumis gömbhorgolásnál, hogy amikor elértem a megfelelő átmérőjű kört, és további szaporítás nélkül elkezdtem lefelé haladni az oldalán, akkor még egy kicsit szélesedett kifelé, és egyben szép gömbölyű lett a teteje. Na, a raffia nem. Ameddig növeltem a szemszámot, példásan viselkedő körlapot produkált, majd amikor elkezdtem az oldalát, rögtön az első sornál függőlegesbe állt, és gyakorlatilag elkezdett úgy kinézni, mint egy kémény. Persze ilyen kalap is létezik, csak az a baj, hogy én most pont nem ilyet akarok.

Szóval momentán söralátét, aztán majd tényleg nézek valami rendes mintát, és nem képzelem magamról azt, hogy megy ez nekem rutinból
.




1 megjegyzés:

  1. Most találtam rá az oldaladra, mert én is raffia kalapot szeretnék horgolni. Azóta történt-e valami a kalap-projekttel?

    VálaszTörlés