2013. december 22., vasárnap

Kötés két színnel

Láttam egy frankó kisvonatos sapkamintát, mondom, milyen jó lenne megkötni az unokaöcsémnek. Aha, persze. Mer' az csak úgy megy. Nekiálltam, megbántam közben ezerszer még azt is, hogy megszülettem :-D Talán intarziakötésnek hívják ezt a technikát (vagy ez a norvégminta?), de egyáltalán nem biztos, mert az angol nyelvű segédanyagok szerint az mind a kettő teljesen más, és hát én angol nyelvű segédanyagokat tanulmányoztam, ott meg stranded knittingnek hívták csak úgy egyszerűen.
A háttérszín és a mintaszín szálának az egymáshoz képest való helyes vezetésén kívül még gyorsan "megtanultam" (igazából nem tanultam ám meg) angol módra, jobb kézzel tartani az egyik szálat, a másik az hálistennek normálisan ment, ahogy megszoktam. Kitanulmányoztam, hogy ha az éppen "passzív" szálat több, mint 5-6 szemen keresztül kéne vezetni a munka mögött, akkor inkább tekerjük egyszer a "dolgozó" szál köré - hogy alulról vagy felülről, az csak attól függ, hogy a háttérszínről, vagy a mintaszínről van szó -, mondom én, hogy tök egyszerű, ja, és ne legyen se túl szoros, mert akkor nem lehet felvenni a sapkát, de túl laza se, mert akkor meg bele lehat akadni, meg ronda is. Ámde: ha a kettő közül kell választani, akkor már inkább laza legyen, mert az csak ronda, de használható.

Itt látható a katasztrófa sújtotta övezet. Ocsmány, de most mit csináljak, egyszer el kell kezdeni valahol. Szerintem ennyire nem kéne lazának lennie, de megvan az az előnye, hogy még nekem is gond nélkül feljön a fejemre, tehát Benci simán bele tud majd bújni. (Majd megmutatom a színéről is, de senkinek ne legyenek illúziói, onnan se szép.)


Szerencsére innen már csak egy kis hagyományos, unalmas sapkakötés van hátra, méghozzá összesen EGY színnel, aztán meg is vagyok. De nem mondom, hogy holnap kezdem a következő mintát.

4 megjegyzés:

  1. A technika nem intarzia, hanem fairisle, stranded (szálvezetős) vagy norvég :-)
    Egyébként meg egy alapos blokkolás minden ilyesmin sokat segít.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor norvég :-D Köszi! Amint befejeztem, megy a lámpaburára blokkolódni.

      Törlés
  2. ez egyáltalán nem olyan borzasztó, mint ahogy gondolod, a technikára ráérez majd a kezed és a szálak is odaigazodnak, ahova kell nekik.semmi gond vele.macerás a norvégminta, de nagyon-nagyon szép.menni fog ez neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Akkor nem reménytelen :-) A színén - majd megmutatom - vannak behúzódott és eltűnt szemek, meg haaaaatalmas nagy hurkok is, gondolom, majd akkor lesz jó, ha nem csinálok olyanokat :-)

      Törlés